Gelezen: Augustus

de tweeling van highgateEen boek dat niet ik niet weg kon leggen! Erg goed geschreven en heel intrigerend. Elk personage had een diepgang en ik had geen favoriet. Elke had iets waar ik mee kon leven en elk deed iets waardoor ik dacht, hmpf… niet aardig! Er zaten paar mooie verrassende plotwendingen in. Die had ik niet zien aankomen en achteraf denken, tja… eigenlijk had ik dat wel kunnen verwachten want zo is hij of zij. Ik heb het uit de bibliotheek gehaald.

northern-lightsHet film ‘The Golden Compass’ is hierop gebaseerd. Ik moet zeggen, ik vond het film wel leuk maar niet denderend goed. Het boek was toch beter. Ik heb er erg van genoten, er waren momenten dat ik gewoon niet weg wilde leggen. Wat een fantasie heeft die man en wil zeker deel 2 en drie lezen.

het lucifer evangelieWow! Wat een boek. Ik ging op bezoek bij een vriendin en wilde met de trein gaan. Ik twijfelde of ik ‘Northern Light’ me zou nemen of onderweg aan nieuwe boek zou beginnen. Wat ben ik blij dat ik deze mee heb genomen, want zoals gewoonlijk, ga ik een keer met de trein, heb ik vertraging. En die andere boek had ik bijna uit. Nou, die boek had ik in 1 dag uitgelezen. Vertraging en lange treinreis helpt wel. Het leest makkelijk weg en er gebeurde van alles. Het blijkt dat dit deel twee is van Finn Ryan avonturen. Af en toe werd daar naar toe verwezen maar is niet zo dat je daardoor niet verder kan lezen. Ik heb genoten en dit keer vond ik niet zo erg met de vertraging, dank je NS.

onzichtbare jongenWeer een schitterend boek van Bernlef. Ook weer met een sterk thema, schizofrenie. Hoewel dat niet heel sterk aanwezig is, is dat wel het thema. En als de arts daar niet goed op inspeelt dan kan het fout gaan.

sneeuw en asClaire was in dit deel minder irritant! Nog wel vreselijk nieuwsgierig maar minder storend. Weer heb ik er van genoten. Ik denk dat ik ervan geniet omdat ik ze niet achter elkaar lees, maar elke maand een deel. Dit is deel 6. Het is intrigerend boek omdat het verhaal nu in Amerika afspeelt, voor de Burgeroorlog. Ik heb nu meer inzicht gekregen over hoe het ging voor de Burgeroorlog begon. Het begon toen al.

een ongewone familieEen boek uit de bibliotheek. Wat heb ik er van genoten. Het leest gemakkelijk weg en was intrigerend en spannend. Hoe vampieren proberen onthouders te zijn, dat de kinderen niet wisten dat ze vampieren waren. Dat zoon dacht dat die chronisch ziek was en een freak. Hoewel je niet kunt ontkennen… vampier zijn is toch wel wat freakachtig. Ik heb echt met veel plezier gelezen.

niels holgerssonWat een heerlijk boek! Ik kan me echt niet herinneren dat ik dit als kind heb gelezen. Ik kende wel van tv-serie maar als boek. Vlak daarna zag ik op Terschelling heel groep ganzen overvliegen, en plots moet ik dan denken aan wat ze roepen… wilde bijna terugroepen, je bent op Terschelling, je bent op Terschelling😉 Heerlijk om te lezen en mooie manier om een ander lang te leren kennen.

4 thoughts on “Gelezen: Augustus

  1. Als ik mocht kiezen dan zou ik het boek van Bernlef hebben genomen. Maar ik heb het niet.
    Wel heel veel andere boeken van deze schrijver. Ik heb dat boek gelezen van die man die alzheimer kreeg. Door zijn ogen lezen we het boek. Ingrijpend. Dus ik kan me ongeveer voorstellen hoe dit boek gaat. Ik hoop het ooit te lezen.

  2. Ik vind het wel goed. Wel moet ik toegeven dat heel enkele keren wat inzak maar ik vind vooral het historische aspect interessant en vooral wat doe je met het feit dat je weet wat er gaat gebeuren maar mag je geschiedenis veranderen.

Geef een reactie

