Gelezen: Mei

someone like youWat een heerlijk boek zeg! Echt Roald Dahl verhaaltjes. Dit boek heb ik gekregen van een vriendin uit Engeland. Is speciale uitgave van World Book Night. Ik heb er van genoten.  Het begon al bij het eerste verhaal en net als die vrouw die moord heeft gepleegd zit ik ook te gniffelen. Mmmm, ben ik dan slecht persoon, nuh! Het zijn verhalen die soms de duistere kant van een mens naar boven haal, maar op een luchtige, sarcastische wijze. En hij schrijft niet ingewikkeld Engels waardoor ik het boek zo uit had.

de verre kustDeel drie van de Reiziger-serie. Ook van dit deel heb ik weer genoten. Wel vond ik wat trager dan deel 2, maar wel intrigerend en interessant. Toch ben ik blij dat ik besloten heb om elke maand een deel te lezen en niet achter elkaar aangezien elk boek toch zo van 800 bladzijdes bevat. Nu speelt het verhaal in beide tijdsperiode zo 20 jaar later af. Beide hebben bagage en door de verwijdering van 20 jaar moeten Claire en Jamie elkaar weer leren kennen. Mooi boek.

de twijfel van salaiMet volle moed begin ik aan dit boek die al vrij lang in mijn kast heeft gestaan. Helaas zal dit boek mijn kast niet meer halen. Het verhaal is gebaseerd op de brieven die Salaì schreef naar een onbekende. Dus gebaseerd op ware feiten. Wel vraag ik mij af, is het schrijfstijl echt van Salaì of niet? Ik vond het niet prettig lezen en voor het eerst heb ik zelf 50 bladzijdes niet gehaald. Ik vind het heel onprettig lezen en nog iets waar ik mijn vinger niet precies op kan leggen waardoor ik het geen prettig boek vind. Kortom, het boek gaat naar goed doel.

kristinaSchitterend, spannend boek! Ik heb het in twee, drie dagen uitgelezen. Het mooie aan dit verhaal is, dat je de kans krijgt om Kristina te leren kennen voor zij vermoord wordt. Daardoor heb je een band gevormd met een slachtoffer. Vaak is er al een slachtoffer en in meeste gevallen heb je geen band met de slachtoffer. Ik wist vanaf het begin niet wie haar moordenaar was, hoewel ik wel diverse verdachten op het oog had. Uiteindelijk ben ik toch verrast.
Heb echt met plezier gelezen en ook dit is een boek dat vrij lang in mijn kast stond en weer terug in mijn kast gaat.

Ik heb dit boek als recensie-exemplaar ontvangen. Recensie kun je hier lezen.

de kroon van de TearlingIntrigerend, goed geschreven. Wel kende het boek af en toe een langzaam momenten, maar toch kon ik het boek niet wegleggen! Nu blijkt dat dit deel 1 is. Emma Watson wil zelfs hier film over maken, dat zegt toch wel wat. Maar dan denk ik, zijn er geen goede scriptschrijvers meer. Ik heb het idee dat steeds meer en meer boeken worden verfilmd of een serie van gemaakt. Natuurlijk leuk maar aan de andere kant kan het ook je eigen fantasie verpesten.
Het is geen zoetsappig verhaal over een meisje dat gemakkelijk koningin wordt. Nee, is een meisje van 19 die onzeker is over haarzelf en haar uiterlijk. Zij weet dat zij niet knap is, vooral niet als haar moeder hele mooie vrouw was. Maar dat maakt zij goed door haar moed en doorzettingsvermogen. Daarnaast moet zij soms ook beslissingen nemen dat verkeerd kan uitpakken maar toch gaat zij die uitdagingen aan.
Ik heb echt met veel plezier gelezen en kijk zeker uit naar volgende delen.

het sidone complotOok een boek dat jaren in mijn kast heeft gestaan en wat zonde zeg! Intrigerend boek over de lijkwade van Jezus Christus. Mooi verweving van heden en verleden. Verleden komt op de juiste moment naar voren waardoor het een geheel is. Is het wel of niet het lijkwade van Jezus Christus is in dit boek niet het hoofdonderwerp. Maar hoe men hun geloof daar aan hecht, wat het voor hun betekent. Natuurlijk komt het af en toe ter sprake of het nou wel echt van Jezus Christus is aangezien een onderzoek heeft aangetoond dat het doek uit de 12de of 13de eeuw komt dus klopt het niet. Maar dan komt een plotwending waardoor het te verklaren is. Maar natuurlijk is dat een van de vele vele theorieën over de lijkwade. Ik heb met plezier gelezen en had moeite om het weg te leggen.

de museummoordenOok weer een boek die te lang in de kast heeft gestaan. Spannend, intrigerend en leerzaam. Ik ben nu nog meer geïnteresseerd geraakt in Darwin en zijn kijk op evolutie. Het intrigerend deel van dit boek was niet de moorden maar hoe geloof en gedachtegang van Darwin tegen elkaar botsen of juist niet. Het is hoe je interpreteert. Met plezier gelezen en gaat zeker weer terug in mijn kast. Een ding, weet niet of ik wel ooit die museum zou willen bezoeken, wetend dat er velen hun dood hebben gevonden, gelukkig is het maar een verhaal, toch!

Ondertussen ben ik druk bezig om boeken klaar te leggen voor mijn vakantie. Het zijn er 6 en nog durf ik te twijfelen of dat genoeg is. Lijkt mij wel voor 10 dagen.

Gisteren was ik begonnen met het boek van Sidney Sheldon, Windmills of the Gods. En ik heb het vanmorgen uitgelezen, schitterend. Nu weet ik weer waarom ik Sidney Sheldon goed vind. Ga nu beginnen met de vierde deel van de Reiziger-serie. Dan wil ik drie boeken herlezen zodat ik op vakantie met nieuwe delen kan beginnen. Maar ik moet het even weer opfrissen.

Het stapel nog te lezen boeken was aardig wat geslonken maar het is (helaas) weer gegroeid. Afgelopen maand heb ik aantal nieuwe boeken gekregen en zelf twee gekocht (vakantiegeld en boeken zijn voor vakantie, dus mocht het van mij) en een vriendin wilde aantal boeken wegdoen, dus ja…
Daardoor moet ik nu ook overwegen om misschien in de toekomst toch nog een boekenkast aan te schaffen. Maar dat betekent dat ik mijn woonkamer wat moet veranderen qua inrichting. Ach dat is een zorg voor later.

©Plien 2015

One thought on “Gelezen: Mei

  1. Wat een afwisseling aan boeken. Leuk hoor, al heb ik vaak dat ik na één boek nog even in de sfeer van dat boek wil verder lezen. Vast een fijne vakantie gewenst.

Geef een reactie

