‘I never knew that about London’ van Christopher Winn

Wat een leuk boek om te lezen. Allerlei feiten over Londen. Niet alleen het centrum met bekende gebouwen worden er benoemd maar ook gebieden (boroughs) erom heen. Ikzelf ben vaak naar Londen geweest, maar tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik vooral in de omgeving heb rondgelopen waar Londen bekend om is. Maar toen ik dit boek aan het lezen was, besefte ik dat er zoveel mooie gebouwen nog staan buiten het bekende gebied City of London en Tower Hamlets.

Dit boek wordt mijn gids als ik weer naar Londen ga. Dan ga ik naar wijken toe waar ik nooit geweest ben. Want i never knew that about Londonsommige locaties waren toch belangrijk in de geschiedenis van Londen.

Het boek beschrijft over 9 verschillende gebieden van Londen. Natuurlijk bestaat Londen uit meer gebieden maar de auteur heeft ervoor gekozen om over City of London, Tower Hamlets, Westminister, Kensington & Chelsea, Hammersmith & Fullham, Wandsworth, Lambeth, Southwark en Greenwich te schrijven. Maar er zijn nog 24 gebieden in Londen. De auteur heeft gekozen voor meer centraal gelegen gebieden aan de rivier Thames.

Ik zelf ben helemaal weg van Tower en Tower Brigde, vraag mij niet waarom. Maar mijn vrienden die met mij naar Londen zijn geweest, weten dat ik ontzettend veel foto’s maak van Tower en Tower Brigde.

Ik zal in etappes over dit boek schrijven. Niet alleen leerde ik veel over diverse locaties van Londen maar er zaten ook paar interessante feiten in. Zoals waarom in Engeland links rijden en de rest van Europa rechts. Het boek begint in City of London en eindigt in Greenwich.

Maar dit boek gaat mee naar Londen (als ik weer ga) en ik ben benieuwd naar nieuwe ontdekkingen. Er is bijvoorbeeld aan de ene kant van Thames een hele oude kerk die je een idee kan geven hoe de kerken eruit zagen voor de grote brand in 1666. Toen zijn er heel veel kerken verloren gegaan. Vele zijn weer opnieuw gebouwd en zijn vooral door Sir Christopher Wren ontworpen en gebouwd, waaronder St. Paul’s Cahtedral.

©Plien 2015

5 thoughts on “‘I never knew that about London’ van Christopher Winn

  1. Leuk idee om hier meer blogposts aan te wijden! Wij hopen deze zomer naar Engeland te gaan, dus ik ben benieuwd naar jouw nieuwe inzichten over Londen.

  2. Pingback: Gelezen: februari | Met mijn neus in een boek

Geef een reactie

