Recensie ‘De beer’ van Claire Cameron

Waar gaat het boek over

Anna, een meisje van vijf jaar en Plakje haar broertje van twee blijven achter als hun ouders door een beer worden vermoord. Dan beginnen zij aan hun moeilijke tocht door de wildernis. Zullen ze het overleven?

Wat ik ervan vond

Tja, om heel eerlijk te zeggen… Ik had moeite met dit boek. Een goede vriend vond dat ik het manuscript erg vaak weglegde. En daar had hij gelijk in.

Het verhaal wordt verteld door Anna. En daardoor krijg je dat je haar gedachtegang volgt. Gedachtes die alle kanten op gaan en je bekijkt dingen door haar ogen. Op zich niets mis mee, maar het leest onrustig. Daarnaast komen er af en toe woorden of gedachtes langs waarvan ik denk, zoiets zou een vijfjarige niet denken of überhaupt dat woord kennen.

De enige reden waarom ik toch door heb gelezen is, ik wilde weten hoe het afliep. Dus dat is het positieve aan het dit verhaal.

Tot slot

Op zich origineel verhaal, maar hier en daar niet logisch.

Ik zie wel dat de auteur echt kan vertellen maar helaas niet altijd even goed doordacht naar mijn mening.

Manuscript ontvangen van De Bezige Bij.

Auteur:
Claire Cameron
Vertaald door:
Aleid van Eekelen-Beenders
ISBN:
978-90-234-8599-5
Oorspronkelijke titel:
The bear
Titel:
De beer
Uitgave:
Manuscript
Uitgever:
De Bezige Bij
Genre:
Roman
Verschenen:
2014

©Plien 2014

2 thoughts on “Recensie ‘De beer’ van Claire Cameron

  1. Jammer dat het boek niet naar je zin was. Maar het zij zo. Beter een goedgeschreven recensie van een slecht boek, dan een slechtgeschreven verslag van een goed boek.
    Heb je je recensie bewust kort gehouden?

Geef een reactie

