Recensie ‘Het dertiende ongeluk’ van James Patterson en Maxine Paetro

de dertiende ongelukWaar gaat het boek over
Mackie Morales is een psychopaat die uit is op de wraak. Zij wil detective Lindsay Boxer te pakken krijgen. Vriendin van Lindsay, Cindy, is journalist en zij komt er achter waar Mackie is en probeert haar te vinden, zodat zij exclusief nieuws heeft. Zal Macky Morales Lindsay vinden en haar vermoorden? Brengt Cindy haar eigen leven in gevaar?

Daarnaast is Lindsay ook op jacht naar buikbommer. Wie stopt bommen in een hamburger? Zal zij de dader snel vinden?

Ondertussen is Yuki, een vriendin van Cindy en Lindsay getrouwd met de baas van Lindsay en gaan Yuki met haar kersverse man samen op cruise. Dan wordt het cruise aangevallen door piraten. Maar zijn ze wel piraten? Of gewoon gekken?

Wat ik ervan vond
Op zich een goed boek, maar het bleef wat oppervlakkig. Daarnaast lopen er drie verhalen langs elkaar heen die op geen enige manier met elkaar verbonden zijn. Dat vond ik toch wel nu en dan storend. Zat ik eindelijk in het ene verhaal, springt het naar een ander verhaallijn.

Wel was het spannend maar doordat het heen en weer springt tussen diverse verhaallijnen legde ik het boek toch wat sneller even weg. Ik moest ook inhouden om niet even paar hoofdstukken over te slaan om verder te gaan met hetzelfde verhaallijn. Maar de hoofdstukjes zijn wel prettig kort en dat leest prettig.

Het intrigerende verhaal was dat over buikbommer, maar waar ik mij wel aan irriteerde was, dat de vertaler ene keer belly bomber noemde en ander keer gewoon in het Nederlands. Ik heb dan zoiets, kies voor één term, houd het dan liefst in het Nederlands en ga niet met één woord switchen tussen Engels en Nederlands. Vertaler of uitgever moet toch een keuze maken!

Het grappige was, ik vond dat die psychopaat juist de meeste diepgang had als persoonlijkheid. De overige personages bleven wat oppervlakkig.

Tot slot
Het was leuk om te lezen, maar het is geen o my gosh boek. Maar door die verschillende verhaallijnen die niets met elkaar te maken had doet wat afbreuk aan het geheel. De enige samenhang was de vriendschap van die meiden.

Recensie exemplaar ontvangen van uitgeverij Cargo.

Auteur:
James Patterson & Maxine Paetro
Vertaald door:
Waldemar Noë
ISBN:
978-90-234-8740-1
Oorspronkelijke titel:
Ulucky 13
Titel:
Het dertiende ongeluk
Uitgave:
Pocket, blz. 335
Uitgever:
Uitgeverij Cargo
Genre:
Thriller
Verschenen:
2014

©Plien 2014

One thought on “Recensie ‘Het dertiende ongeluk’ van James Patterson en Maxine Paetro

  1. Oh, deze beschrijving ga ik niet lezen, want ik heb het boek in het Engels in de kast liggen. Ik weet nu al dat ik ervan ga smullen 🙂
    Prettig weekend!
    Liefs Kakel

Geef een reactie

