Recensie ‘Dicht bij mij’ van Luana Lewis

dicht bij mijWaar gaat het boek over
Drie jaar geleden veranderde het leven van Stella waardoor zij niet meer haar huis durft te verlaten. Zij heeft pleinvrees en voelt zich alleen veilig in het huis dat haar man Max voor haar heeft gekocht. Zij is blij met haar man die ondanks alles toch met haar is getrouwd.

Op een dag verschijnt een meisje Blue voor haar deur en vertelt haar dingen die Stella niet wilt weten of geloven. En toch knaagt er twijfels bij Stella, want als Blue toch gelijk heeft, hoe moet het dan verder? Wie kan zij dan vertrouwen?

Wat ik ervan vond
Het boek heb ik in één dag uitgelezen, zo goed was het! Continue was ik nieuwsgierig naar hoe het verder ging.

Het verhaal speelt af in verleden en heden. Je krijgt langzaam inzicht in hoe het komt dat Stella pleinvrees heeft gekregen. Hoe één iemand zo controle over je leven kan hebben. Dat niets anders dan die ene gedachte je hele leven beheerst, beïnvloed.

Maar ook was ik erg nieuwsgierig naar Blue, wie was zij, wat heeft zij met Stella te maken. Langzaam kwam bij mij wel het vermoeden wie die man is die Blue behandelt. Maar het bleef vaag waardoor ik wel door moest blijven lezen om zeker te weten of mijn vermoeden wel klopte.

Door dit te lezen krijg je ook meer inzicht hoe het werkt achter de schermen van voogdij regeling en hoe ver iemand kan gaan. Hoewel dit in Engeland afspeelt kan ik mij indenken dat het zo ook wel werkt hier in Nederland.

Doordat het in de omgeving afspeelt waar ik vroeger heb gewoond, geeft het toch iets extra. Het wordt wat persoonlijker.

Tot slot
Het is een ontzettend goede psychologische thriller. Het is haar debuut en wat voor één! Ik kijk uit naar de volgende boeken van haar en hoop dat ze net zo goed zijn als deze.

Recensie exemplaar ontvangen van uitgeverij Cargo.

Auteur:
Luana Lewis
Vertaald door:
Daniëlle Stensen
ISBN:
978-90-234-8720-3
Oorspronkelijke titel:
Don’t stand so close
Titel:
Dicht bij mij
Uitgave:
Pocket, blz. 303
Uitgever:
Uitgeverij Cargo
Genre:
Thriller
Verschenen:
2014

©Plien 2014

3 thoughts on “Recensie ‘Dicht bij mij’ van Luana Lewis

  1. Pingback: Gelezen november | Met mijn neus in een boek

Geef een reactie

