Recensie ‘Aangeraakt’ van Lisa Gardner

Opmaak 1Waar gaat het boek over
Libby en haar man Justin zijn samen een avondje weg geweest. Ze komen thuis en worden overvallen door drie mannen. Samen met hun dochter worden ze ontvoerd en begint hun hel.

Ze worden meegenomen naar een gevangenis die nog nooit is gebruikt. Ze doen alles om te overleven en blijven zich afvragen, waarom zijn ze ontvoerd? Wie zijn die mannen? Wat willen ze van hun?

Voormalige politieagente Tessa Leoni wordt door het bedrijf van Justin ingehuurd. Zij moet uitzoeken wat er gebeurd is en waar het gezin is, in samenwerking met lokale politie en FBI.

Wat ik ervan vond
Het boek leest als een sneltrein. Ik bleef me continue afvragen, waarom? Wat is er aan de hand? Waarom in gevangenis die nog niet in gebruik is genomen? Wie zijn die mannen, door wie zijn ze ingehuurd? En zo gingen er continue vragen door mijn hoofd en dus moest ik gewoon door blijven lezen.

Lisa Gardner beschrijft ook de emoties geloofwaardig.

‘Op dat moment was het me duidelijk geworden dat er altijd een grote put van leegte in me had gezeten. Een put zo diep, zo donker en zo akelig dat ik niet alleen leeg was, maar uitgehold door alles wat ik had verloren. Tot het zover was gekomen dat er dagen waren waarop ik niet eens het huis durfde te verlaten, uit angst dat ik op de wind zou worden weggedragen.’ (blz. 173)

‘En toen die donderdagavond, toen hij thuiskwam na een erg lange, erg vermoeiende zakenreis en ik hem begroette met een boeket roze en blauwe ballonnen en het nieuws dat ik zwanger was, de opeenvolgende uitdrukking op zijn gezicht. Van dodelijke vermoeidheid via het verward half toeknijpen van zijn ogen naar langzaam dagende blijdschap. Gevolgd door pure, totale aanbidding.'( blz. 238)

De drie ontvoerders zijn heel verschillend van elkaar. De één is heel zakelijk, de ander op zich vriendelijk maar zal wel doden als het moet en een is een sadist. Het was intrigerend hoe de gevangenen en de ontvoerders op elkaar reageerden in diverse situaties.

En het einde was verrassend en zo valt alles op z’n plaats en blijkt dat aantal dingen niets dan een schone schijn te zijn.

Tot slot
Ik heb dit boek echt met plezier gelezen. Het boek leest gemakkelijk en ik heb het gewoon niet kunnen wegleggen. Elke keer had ik weer een vraag en mijn vraag moest beantwoord worden. Ik ga zeker het andere boek van haar lezen. Kortom, een aanrader!

Recensie exemplaar ontvangen van uitgeverij Cargo.

Auteur:
Lisa Gardner
Vertaald door:
Els Franci-Ekeler
ISBN:
978-90-234-8680-0
Oorspronkelijke titel:
Touch & Go
Titel:
Aangeraakt
Uitgave:
Pocket, blz. 462
Uitgever:
Uitgeverij Cargo
Genre:
Thriller
Verschenen:
2014

 

 

©Plien 2014

4 thoughts on “Recensie ‘Aangeraakt’ van Lisa Gardner

  1. Pingback: Gelezen november | Met mijn neus in een boek

Geef een reactie

