Recensie ‘Na Melanie’ van Svea Ersson

na melanieWaar gaat het boek over
Rosalin trekt samen met haar vriend Jochem in een nieuwe huis. Algauw vervaagt het geluksgevoel. Wat haar vriend haar niet heeft verteld is, dat de vorige bewoonster zelfmoord heeft gepleegd. En dan komt ze er ook achter dat de ex van Jochem, Suzan, op nog geen vijf kilometer afstand hun woont.

Rosalin vertrouwt haar vriend niet meer zo nu hij aantal zaken heeft verzwegen. Haar zoektocht naar het verleden brengt haar leven in gevaar.

Wat ik ervan vond
Ik had moeite dit boek weg te leggen. Ik heb een eerdere boek van haar gelezen, ‘Zonder Lisa’ en ik vond het wel een goed boek, maar had het toen niet in één ruk uitgelezen. Dit boek hield mij vast. Ik wilde net als Rosalin weten wat er aan de hand was. En het is duidelijk dat Svea Ersson in dit boek meer emoties heeft verwerkt waardoor ik mij beter kon inleven.

‘Met duizelingwekkende snelheid schiet het besef door me heen dat we dus inderdaad vanwege Suzan hierheen zijn verhuisd. Zie je wel, ik wist. Mijn gevoel heeft me niet bedrogen, Jochem heeft het met Suzan gedaan en nu verwachten ze samen een kindje. Het is alsof ik dieper in de bank wegzak. Het liefst zou ik me onder de kussens begraven en alles buitensluiten. Doen alsof er helemaal niets gebeurd is, alsof ik niets heb gehoord.’ (blz. 70)

Wat ik heel sterk vond was namelijk dat ik regelmatig op het verkeerde been werd gezet. Sommige mogelijke verdachten groeiden en verminderden tot je uiteindelijk verrast wordt. Ik heb daar van genoten.

Het draait vooral om Rosalin. Af en toe kwam een hoofdstuk voorbij vanuit perspectief van een ander en dat leverde intrigerend inzicht uiteindelijk.

Tot slot

Ik heb het boek met veel plezier gelezen en had moeite om weg te leggen. Ik heb met plezier Rosalin gevolgd in haar zoektocht.
Absoluut aanrader.

Recensie exemplaar ontvangen van uitgeverij De Crime Compagnie.

Auteur:
Svea Ersson
Titel:
Na Melanie
ISBN:
978-94-6109-121-5
Uitgever:
De Crime Compagnie
Genre:
Thriller
Uitgave:
Pocket, 287 pagina’s
Verschenen:
2014

 ©Plien 2014

2 thoughts on “Recensie ‘Na Melanie’ van Svea Ersson

Geef een reactie

