Gelezen in september

harry potter en de geheime kamer

harry potter en de gevangene van Azkaban

harry potter en de vuurbeker

kwetsbaar

conflict

een weeffout in onze sterren

harry potter en de orde van phoenix

ze is zoek

haryy potter en de halfbloed prins

driftleven

familiegraf

Ik was in de eerste week van september ziek. Daardoor lag mijn concentratie erg laag en had alleen maar zin in een boek die ik al kende. Tja… Harry Potter dus!
Deel 7 zal ik waarschijnlijk de komende maand lezen. Er komen van deze boeken geen recensies. Ik heb ze zo vaak gelezen dus het spreekt voor zich wat ik dan denk over deze serie. Wel kan ik zeggen zoals elke keer… Deel vier blijf ik het minste goed vinden.

Recensie van ‘Kwetsbaar’ van Linda Jansma kun je hier teruglezen.
Recensie van ‘Conflict’ van Susan Moonen kun je hier teruglezen.
Recensie van ‘Een weeffout in onze sterren’ van John Green kun je hier teruglezen.
Recensie van het boek ‘Ze is zoek’ van Emma Healey volgt nog. Ik vond het indrukwekkend boek en een aanrader.

‘Driftleven’ van Loes den Hollander heb ik van mijn zus gekregen. Zij heeft praktisch al haar boeken, maar ik kwam er maar niet aan toe om dat van haar te lezen. Dus dacht zij, dan geef ik je maar. En gosh… ik kon het niet wegleggen. Erg goed geschreven, kleine hoofdstukken en het leest gemakkelijk. Ik heb er van genoten! Er volgt geen recensie van. Maar is absoluut een aanrader en ik ga nu zeker andere boeken van haar lezen, kortom, even bij mijn zus lenen.

‘Het familiegraf’ van Hjorth en Rosenfeldt was weer geweldig. Het is derde deel van de ‘Bergman-kronieken’. Ik vond wel iets minder sterk vergeleken met de eerste twee delen, maar misschien omdat het nu meer ook op persoonlijk gebied van Sebastian Bergman afspeelde. Ik vond deel twee ‘De discipel’ erg sterk omdat het een psychisch strijd was tussen hem en de dader. Maar ook heb ik van dit boek genoten en kijk uit naar vervolg. Althans, hoop dat er een vervolg komt gezien het einde van dit boek.

Ik ben nu ‘The world of Jeeves’ van P.G. Wodehouse aan het lezen, in de kader van #ikleesengels. Je kunt over deze uitdaging hier teruglezen. Je kunt altijd nog meedoen. En zo staan nog twee Engelstalige boeken op het lijst voor de komende maand. Tussendoor zal ik wel wat Nederlandse boeken lezen, denk ik.

©Plien 2014

3 thoughts on “Gelezen in september

  1. Alle Potter-delen heb ik in het Engels gelezen, en ik vind ze nog steeds ge-wel-dig geschreven. Zoals alles in deel 7 op zijn plaats valt: magistraal! “Het familiegraf” heb ik op mijn leeslijst gezet. Bedankt voor je tip 😀

  2. Ben ongeveer een van de weinige die Harry Potter nog nooit gelezen heeft en ook zijn films niet allemaal gezien heeft, trekt me eigenlijk ook niet zo.

Geef een reactie

