Recensie ‘Conflict’ van Susan Moonen

conflictWaar gaat het boek over
Eva en Lotte zijn bevriend vanaf de kleuterklas. Eva werkt samen met Stijn, zwager van Lotte. Haar gevoelens komen in tweestrijd, want zij heeft een relatie met Johan maar haar gevoelens voor Stijn wordt steeds sterker.
Dan worden er in haar dorp drie vermoorde vrouwen gevonden. Algauw denkt Eva te weten wie de dader is. Maar is hij het wel? Door haar vermoedens uit te spreken staat de langdurige vriendschap van Eva en Lotte onder de druk.

Wat ik ervan vond
Het boek begon traag. Ik begon mij af te vragen of er nog wat vaart in kwam nadat ik zo een derde van het boek had gelezen. Wat ben ik blij dat ik door heb gelezen. Want uiteindelijk kreeg het boek vaart en gebeurde er van alles.

Wel was er een overdreven verwijzingen naar een persoon waarvan ik dacht, het is zo duidelijk dat kan hij het niet zijn. Algauw had ik door wie de dader zou kunnen zijn.

In het begin moest ik even wennen aan de overgang van de diverse personages. Je begon met een hoofdstuk vanuit het daderperspectief. Dan een hoofdstuk vanuit het Eva perspectief. Dan komt plots een hoofdstuk vanuit het oogpunt van Steven, broer van de dader. Dan een hoofdstuk vanuit het Stijn perspectief. Door die verschillende perspectieven kreeg ik geen band met de personages. Tot het verhaal eindelijk de focus legde op twee personages kon ik enigszins een band ontwikkelen met Eva, maar het bleef wel oppervlakkig.

Wel moet ik zeggen dat zij emoties mooi kan beschrijven,

‘De poel van warrige emoties in mij begint steeds meer te kolken, het is de afgelopen weken meer en meer op een woeste zee gaan lijken in mijn binnenste. Een zee die alleen maar vloed kent.’

Tot slot
Het is geen slecht debuut van Susan Moonen. Want uiteindelijk heb ik het boek in één ruk uitgelezen, dat zegt toch wel wat. Maar het is duidelijk een boek waar je even in het begin doorheen moet. En ondanks het feit dat het snel duidelijk voor mij was wie de dader was, heb ik het boek met plezier gelezen.

Recensie exemplaar ontvangen van uitgeverij De Crime Compagnie.

Auteur:
Susan Moonen
Titel:
Conflict
ISBN:
978-94-6109-131-4
Uitgever:
De Crime Compagnie
Genre:
Thriller
Uitgave:
Pocket, 223 pagina’s
Verschenen:
2014

©Plien 2014

7 thoughts on “Recensie ‘Conflict’ van Susan Moonen

  1. Jammer dat het geen verrassing meer is, wie de dader is. Dat houdt mij tegen om het boek te lezen.

  2. Ik herken veel in jouw recensie. Ik vond er ook te weinig spanning in zitten, maar verder wel leuk om te lezen. Ben zeker benieuwd naar een eventueel volgend boek!

  3. Pingback: Gelezen in september | Met mijn neus in een boek

  4. Pingback: Recensies: Susan Moonen - Conflict | Ranking the Books

Geef een reactie

