Gelezen in mei

Ik schrijf niet meer voor elk boek een recensie, dat is voor mij toch achteraf toch niet haalbaar. Ik blijf wel recensies schrijven van boeken die ik ontvang van de uitgevers. Daarnaast zullen er recensies komen van boeken die mij echt hebben geraakt.

Zoals jullie zien probeer ik wel weer actiever te zijn op mijn blog. Daarnaast zullen de gastrecensenten nu en dan hun hun recensie plaatsen. Ze zijn daar vrij in.

Wat heb ik gelezen in mei:
klokkenluiderglastonburykaarsen brandenonderwereldbovenwereldlandgoed longbournde troost van een vroegtijdig vertreknicolaas en alexandrade indringersmoederziel

Van ‘Langoed Langbourn’ van Jo Baker kun je hier recensie lezen.

Het boek dat het meest indruk op mij heeft gemaakt is toch wel ‘De klokkenluider van Notre Dame’ van Victor Hugo . Door prachtige taalgebruik. Maar ook dat geen enkel personage perfect is. Ieder heeft zo zijn/haar zwakke plekken. En is ook zo anders dan die romantische Disney film.

Het boek dat ik het minste vind is ‘Onderwereld/bovenwereld’ van Charles de Lint. Ik heb van het begin moeite gehad om in te komen. Het begint heel rommelig. En toch ben ik blij dat ik door heb gelezen, want het was op zich wel goed en origineel. Maar toch blijft dat rommelige het hele verhaal overheersen.

Ik ga nu beginnen met ‘De Discipel’ van Michael Hjorth en Hans Rosenfeldt. Is deel twee waarin de hoofdpersonage Bergman in voorkomt.

©Plien 2014

covers van internet, zoals bol.com, goodreads enz…

 

3 thoughts on “Gelezen in mei

  1. Leuke boeken heb je gelezen! ‘De klokkenluider van Notre Dame’ zou ik ook graag een keertje lezen, voorlopig heb ik enkel nog maar de Disneyvariant gezien 🙂

Geef een reactie

