Gelezen: Lustrum van Robert Harris

Is een tijd geleden dat ik het uit heb, dus daarom doe ik het op deze manier. Want voor een uitgebreide recensie moet het nog fris in mijn hoofd hangen.

Ik heb met plezier het boek gelezen. Ik wist niet dat er een trilogie is over Cicero. lustrumZelf heb ik Imperium van Robert Harris regelmatig gelezen. En ook dit boek was een plezier om te lezen.
Mooie aan dit boek is dat Cicero helemaal niet zo perfect is als hij wilt overkomen of neutraal. Ook hij bezwijkt voor politieke spelletjes. Ergens heb ik het stille hoop gehad dat hij nooit aan heeft toegegeven. Maar helaas, elke mens heeft zijn/haar zwakte, dus ook de grote Cicero. Ook hij wordt arrogant, ook hij wil zijn zin doordrijven, desnoods deal maken met mensen die hij veracht.
Regelmatig denk ik, mmm, geen verschil met hedendaagse politiek.

Ik heb van het boek genoten en ga zeker deel drie lezen!

Geef een reactie

