Recensie ‘Het Drakenmeisje, 1-de erfenis van Thuban’ van Licia Troisi

het drakenmeisjeTitel: Het Drakenmeisje- deel 1 De erfenis van Thurban
Oorspronkelijke titel: La Ragazza Drago – Léredotá di Thurban
Auteur: Licia Troisi
Vertaald door: Tradurosa
ISBN: 978 90 7834 539 8
Genre: Young adult / fantasy
Uitgever: Baeckens Books
Uitgave: Hardcover, 347 pagina’s

Op achterkant
Langzaam opende Sofia haar ogen en keek onder haar voeten. Ze vloog. Haar vleugels sloegen in de lucht en onder haar tekende zich het labyrint van de ruïnes af. Ze kon niet geloven. Ze keek opzij en zag haar vleugels. Ze voelde hen, zoals ze haar armen en bene voelde en ze merkte het vlies tussen haar klauwen op. Ze staarde hen aan: ze waren echt, stevig. En reusachtig. De vleugels van Thurban.

Mijn mening
Leuk boek. Ik heb met plezier gelezen. Het is geen topboek, maar wel lekker even voor tussendoor. Het boek leest gemakkelijk weg. Je hoeft hier niet heel erg veel bij na te denken.

Personages zijn leuk maar de meest blijft redelijk oppervlakkig. Sofia en Lidja hadden redelijk wat diepgang maar ik vond dat de slechteriken meer diepgang hadden.
Wel vond ik heerlijk om te lezen dat Sofia geen held is en ook haar angsten heeft. En er voor moet vechten om die te overwinnen.

‘Het was het eindeloze gevecht tegen zichzelf en haar angsten, een oorlog zonder einde.’

Wel schrijft Licia Troisi heel beeldend. Ik kan dingen gemakkelijk voor mijn geest halen.

‘Een afgegraven en smalle straat die, omgeven door arend en overwoekerd door slingerplanten die aan de takken van de bomen hingen, zich voor hen afwikkelde als een draad die net door het midden van het bos gespannen was.’

Dit was deel 1 en ik zal zeker het vervolg willen lezen. Het was ontspannend om te lezen.

©Plien 2014

Geef een reactie

