Gelezen: The Wind in the Willows van Kenneth Grahame

Het eerste boek dat ik heb gelezen voor uitdaging Ik lees Engels is: “The Wind in the Willows” van Kenneth Grahame.

Ik was afgelopen zomer bij een goede vriendin en ik zag het bovenstaande boek in haar kast staan. Toen dacht ik, dat boek moet ik ook hebben. Ik kende het alleen maar the wind in the willowsvan tv. Toen ik thuis was, ben ik meteen gaan kijken of ik ECI of Bol.com ze in het Engels hadden. Helaas alleen maar in het Nederlands. Ik moest dus vanuit Engeland laten bezorgen en dat werd mij een beetje duur.
Toen was ik afgelopen november in Amsterdam en ik was vergeten dat Waterstone ook een winkel in Amsterdam heeft. Ik moest erin en rond snuffelen. En wat kwam ik daar tegen, juist, ‘The Wind in the Willows”. Tja, ik kon dat toch niet laten liggen.

En nu heb ik het gelezen en met veel plezier! De auteur heeft het heel beeldend geschreven en af en toe erg komisch. De auteur heeft voor elkaar gekregen dat ik met enige regelmaat zo gemakkelijk weer in Engeland waande. Het landschap, riviertjes, dorpjes, gewoon heerlijk. Het is een soort boek dat je gewoonweg in de oorspronkelijke taal moet lezen. Sommige boeken komen gewoon beter tot zijn recht in de oorspronkelijke taal, mits je die taal kan lezen natuurlijk.
En ook heerlijk als die Toad Poop-Poop zegt, dan moet ik toch weer glimlachen en ook om zijn streken. Of zinnen die de waarheid bevatten, zoals

‘Door-mats know their place’.

Heerlijk al die wijsheden, maar ook leuk om te lezen hoe verschillend Ratty, Badger, Mole en Toad zijn. En zo verschillend reageren op diverse situaties.

Kortom, ik heb gewoon heerlijk van dit boek genoten. Je bent nooit te oud voor dit boek.

©Plien 2014

plaatje van internet

2 thoughts on “Gelezen: The Wind in the Willows van Kenneth Grahame

Geef een reactie

