Recensie: ‘Ik volg je’ van Marelle Boersma

ik volg jeTitel: Ik volg je
Auteur: Marelle Boersma
ISBN: 9789461090959
Genre: Psychologische thriller
Uitgever: de Crime Compagnie
Uitgave: Pocket, 304 pagina’s
Verschijnt: 2 december 2013

Dit recensie-exemplaar heb ik ontvangen van uitgever de Crime Compagnie.

Op achterkant
Stel je voor: je woont samen met je vijfjarige dochter in een klein dorp waar niemand je accepteert. Je bent eenzaam, dus als een aardige collega je thuis uitnodigt, neem je het aanbod graag aan. Maar wat als deze collega je niet meer met rust laat? Hij volgt je, overal…
Het overkomt Pien. Een op het oog onschuldig etentje met haar collega Theo mondt uit in een serie huiveringwekkende gebeurtenissen, waarbij Pien haar leven niet meer zeker is.

Mijn mening
Wat een boek! Ik heb het in één dag uitgelezen.
Doordat Marelle Boersma heel beeldend kan schrijven, heb ik alles gemakkelijk voor mijn geest kunnen halen. En ik heb ook gemakkelijk kunnen meeleven met Pien. Haar angst is mijn angst geworden tijdens het lezen.
Net als haar twee andere boeken, die ik heb gelezen, wordt er een thema aangesneden waar weinig over wordt gesproken of als een probleem wordt onderkend.
Het lijkt mij vreselijk om zo gevolgd te worden, dat een stalker gewoon weet hoe hij/zij je leven kan beïnvloeden, beheersen. Af en toe dacht ik, laat ik hopen dat ik dat nooit mee hoef te maken.

Ik had de proloog gelezen en wist al gauw wie de dader was. En toch wilde ik doorlezen, wilde ik weten hoe hij het voor elkaar had gekregen. Maar ik werd behoorlijk verrast door een onverwachte wending.  Maar ik werd behoorlijk verrast door een onverwachte wending. Daardoor besefte ik, dat stalkers verschillende gezichten hebben. Heel beangstigend!
Weer kreeg Marelle het voor elkaar om mij vast te houden. Het boek volgde mij en ik moest gewoon doorlezen.

©Plien 2013

4 thoughts on “Recensie: ‘Ik volg je’ van Marelle Boersma

  1. Pingback: Boekpresentatie ‘Ik volg je’ van Marelle Boers | Plien's boekenblog

  2. Pingback: 15-365 Boekpresentatie ‘Ik volg je’ van Marelle Boersma | Plien's wereldje

Geef een reactie

