Update 15-09

Zo, weer even #50books vragen bijgewerkt. Ik loop nog 6 vragen achter, maar ik hoop dat van de week of volgend weekend wat in kunnen halen. Lastige vragen hoor! Maar wel leuk om bij bepaalde dingen even stil te staan.

Het boek ‘Moll Flanders’ van Daniel Defoe blijft helaas ongelezen. Of beter gezegd, ik ben gewoon niet in staat om er door heen te komen. De reden is, het is in oud-Engels. images3Aangezien dat Engels niet mijn eerste taal is, hoewel ik erg goed in ben, is oud-Engels erg lastig. En om geen geworstel aan te gaan met het boek, zal ik het waarschijnlijk nooit uit lezen. Het boek gaat weer terug in mijn kast, om later weer opnieuw mee te worstelen.

Ondertussen heb ik wel aardig wat boeken weer gelezen. Maar zoals ik al eerder aangaf, er komt geen recensie van elk boek die ik heb gelezen. Wel van de recensie-exemplaren.
Het boek ‘De twaalf stammen van Hattie’ van Ayana Mathis heb ik gekregen van uitgever AtlasContact. Ik ga van de week recensie schrijven.

Verder heb ik drie boeken van Juliet Marillier gelezen en twee van Henning Mankell. Langzaam krijg ik mijn verzameling van hun compleet. Verder heb ik op Terschelling twee boeken gekocht en gelezen, ‘Sil de strandjutter’ en ‘Nova Zembla, vertelling van de derde zeiltocht om de Noord en de overwintering in Het Behouden Huys’.

Nu ben ik bezig met een boek van Edward Rutherfurd. Hij komt nu in het groepje van Juliet Marillier en Henning Mankell. Een auteur waar ik graag alle boeken van zou willen hebben. Ik ben nu ‘Dublin’ aan het lezen. Ik kom achter dat het deel 1 is en die bevat al meer dan 800 pagina’s. Vraag me af hoeveel deel 2 bevat. Ik heb van hem al ‘London’ en ‘New York’ gelezen. Wel wil ik zijn boeken alleen in het Engels. Als ik van een bepaald auteur in bepaalde taal begin te verzamelen dan wil ik de rest in hetzelfde taal.

Volgens Goodreads uitdaging loop ik 14 boeken achter. Ik heb tot nu toe dit jaar 56 boeken gelezen. Nou ja… ik lees nu een boek dat twee boeken waard is 😉

©Plien 2013

2 thoughts on “Update 15-09

  1. Even laten weten dat ik echt geen tijd meer vind om te bloggen…. maar mijn boekenblog houd ik wel nog bij en ben ook van plan om terug wat boekenblogs te volgen, waaronder die van jou.

Geef een reactie

