Recensie ‘Het reservaat’ van Liselotte Stavorinus

reservaatTitel: Het Reservaat
Auteur: Liselotte Stavorinus
ISBN: 9789461090997
Genre: Thriller
Uitgever: de Crime Compagnie
Uitgave: Pocket, 367 pagina’s
Verschenen: 5 september 2013

Dit recensie-exemplaar heb ik ontvangen van de Crime Compagnie.

Op achterkant
Het Reservaat speelt zich af in ’t Gooi, in de wereld van de rijken der aarde, de jetset, de mensen die zwemmen in het geld. In deze harde wereld probeert nieuwkomer Jessica zich staande te houden. Gelukkig neemt Amanda Voorbach, de flamboyante echtgenote van de bekende televisieproducent Marcus Voorbach, Jessica onder haar hoede. Ze introduceert Jessica bij haar hechte vriendengroep en leert haar de gebruiken en regels van Het Reservaat. Jessica bloeit op. Maar na verloop van tijd blijken de relaties binnen de vriendengroep gecompliceerd te zijn, niets is wat het lijkt.
Wie speelt welk spelletje, welke motieven schuilen er achter zogenaamde vriendschappen en in hoeverre zal Jessica zichzelf verliezen?

Mijn mening
Voor je verder gaat lezen, deze recensie bevat een kleine spoiler. Ik kan er niet omheen om dat niet te noemen.

Ik had grote twijfels of ik dit boek wel wilde lezen. Uiteindelijk ben ik blij dat ik toch gelezen heb. Ik had echte grote moeite om het boek weg te leggen en als ik niet vroeg op had hoeven te staan voor mijn werk dan had ik de hele nacht gewoon doorgelezen. Het boek las lekker weg.

Ik had geen idee wat ik moest verwachten, maar al die intriges en vreemde gedragingen van enkele personen hield mij vast. En wat anders maakte aan dit boek was namelijk, de moord die pas aan het eind werd gepleegd. Het rare was, ik nam degene die de moord had gepleegd niets kwalijk. Ik was aan het eind toch wel overdonderd toen ik wist wie het had gedaan!

De hoofdpersonages waren wel redelijk goed uitgewerkt, zij hadden tot bepaalde hoogte diepgang. Af en toe had ik wel moeite met die levensstijl. Geld onnodig laten verspillen, feesten die niet nodig waren en dergelijke. Daardoor bleven ze in mijn ogen oppervlakkige personen die in een bubbelwereld leefden.

Kortom, een boek dat mij tot het einde toe vasthield! Ik heb het met veel plezier gelezen.

©Plien 2013

6 thoughts on “Recensie ‘Het reservaat’ van Liselotte Stavorinus

  1. Dat heeft de schrijfster toch knap gedaan, dat je degene die de moord gepleegd heeft niets kwalijk neemt..! Het maakt me nieuwsgierig.

  2. Yep zeker knap. Ik heb niet gauw begrip voor iemand waarom die persoon doet, maar in dit geval heb ik zo iets van eigen schuld dikke bult.

  3. ik vond het meer een doktersroman. het leest wel lekker en het plot is ook aardig. echter, de taal is afgezaagd en zich niet onderscheidend. de clichés spatten ervan af. kortom, ik vond het meer lectuur en zeker geen literatuur. nou, daar is niets mis mee.

  4. Mee eens, is geen literatuur. Het is een leuk, makkelijk te lezen. Maar ik vond het wel leuk en goed geschreven plot.

Geef een reactie

