Recensie ‘Master of the game’ van Sidney Sheldon

master of the gameTitel: Master of the Game
Auteur: Sidney Sheldon
ISBN: 0446802204
Genre: Roman
Uitgever: Warner Books
Uitgave: Pocket, 495 pagina’s
Verschenen: 1983

Op achterkant
Who is Kate Blackwell?
The symbol of success, the beautiful woman who parlayed her inheritance into an international conglomerate. Winner of a unique position among the wealthy and world-reowned.

Who is Kate Blackwell?
A survivor, indomitable as her father, the man who returned from the edge of death to wrench a fortune in diamonds from the bleak South African earth. Now, celebrating her ninetieth birthday, Kate surveys the family she has manipulated, dominated and loved: the fair and the grotesque, the mad and the mild, the good and the evil- her winnings in life.
Is she Master of the Game?

Mijn mening
Mijn vader had veel boeken van Sidney Sheldon. Hij had in het Nederlands en in het Engels. Hij besloot alleen Nederlandstalige boeken te houden en de Engelstalige boeken aan mij gegeven.
Sidney Sheldon schrijft goed en spannend. En vaak bezitten zijn boeken enkele onverwachte plotwendingen.

Master of the Game bevat vele aspecten van emoties.
Kate groeit op als wildebras. Haar moeder maakt zich zorgen en vindt dat zij zich als een dame moet gedragen. Maar Kate lijkt meer op haar vader. Al jong wordt zij zich bewust van het feit wat zij een geweldige rijkdom zal erven. Ook is zij toen al vastbesloten met wie zij zal trouwen. Al gauw toont het aan dat zij alles er aan doet om haar zin door te drijven. Zonder enig medelijden of scrupules zal zij haar doel halen, haar droom uit laten komen.
Het rare is, ik begrijp haar. Ik keur haar gedrag niet goed maar tegelijkertijd heb ik toch bewondering voor haar. Hoe zij toch zich staande houdt in een mannenwereld. Hoe trouw zij is aan haar vrienden, of de vrienden van haar vader.

Ik heb het boek in praktisch 2 dagen uitgelezen. Het is goed en vloeiend geschreven. Ik heb door willen lezen omdat ik gewoon wilde weten hoe het afloopt. Wie volgt Kate op?

Echt een aanrader, ik heb helaas geen Nederlandse versie kunnen vinden op het internet. Wel ben ik achter gekomen dat er van dit boek een serie is gemaakt. En het grappige is, toen ik aan het lezen was, dacht ik regelmatig, hier kunnen ze een serie van maken. Achteraf blijkt dus dat er inderdaad een serie van gemaakt is.

©Plien 2013

2 thoughts on “Recensie ‘Master of the game’ van Sidney Sheldon

  1. Hallo,
    De Nederlandstalige versie bestaat ook hoor. De titel is HET KILLE VUUR. Heb hem trouwens thuis en dit is het allereerste boek dat ik gelezen heb van Sheldon. Mooiste boek ooit !
    Het boek ‘ENGEL DER WRAKE, van SHeldon, is ook schitterend geschreven. Spannend tot de laatste bladzijde.
    Jullie mogen mij steeds mailen met de mededeling waar de serie (verfilming) van The Master of the Game te koop is. Heb hem nog niet gevonden. Helaas ;-(
    Groetjes,
    Sandy

Geef een reactie

