Recensie ‘Verleiding’ van divers auteurs

Genre: Thriller/Erotisch
Uitgever: De Crime Compagnie
Uitgave: E-boek
Verschenen: 2013

E-boek ontvangen van uitgever De Crime Compagnie

In het kort (bron ECI)
In navolging van de hype rondom de trilogie Vijftig Tinten Grijs, schrijven de Ladies of crime & hun partners een spannend kort verhaal met een vleugje erotiek. Oftewel: de erotische vrouwenthriller. De bundel met korte verhalen van bekende en minder bekende thrillerauteurs zal in de maand van het spannende boek uitkomen en is bij uitstek geschikt om lekker mee te nemen in de vakantiekoffer. Isa Maron, Judith Visser, Tupla M., Svea Ersson, Linda Jansma, Marelle Boersma, Michele van Rees, Simone Kortsmit en Emile Lotz.

Mijn mening
Leuk om een boek met korte verhalen te lezen. Een leuke manier om in aanraking te komen met divers auteurs waar ik nooit eerder van heb gehoord.
Wel ben ik meer een persoon die van lang verhaal houd is dit een leuke afwisseling. Ik ben er wel achter gekomen dat ik wel van thrillers houd maar niet zozeer van erotische boeken. Niet omdat ik preuts ben maar zoals met ‘Vijftig tinten grijs’ gaat het vooral om seks en niet zozeer om het verhaal. Het is naar mijn belevenis een verhaal zonder inhoud. En ik wil graag een verhaal met inhoud waar het erotische deel een bijrol speelt.
Sommige van de korte verhaaltjes uit het boek heeft me daar aan doen denken.

Er zijn twee verhalen uit dit boek die heel erg sterk naar voren kwamen.
In het verhaal ‘Diepe wateren’ van Isa Maron speelt het psychische aspect een grote rol. Het erotische deel was een bijrol. Het is intrigerend om te lezen hoe een psychose iemand in de greep kan houden. Overtuigd zijn van zijn of haar waarheid en het maakt niet uit wat de ander zegt, wat die persoon zelf hoort en ziet is de waarheid. Daardoor kan jouw leven wel in gevaar komen doordat hij of zij niet meer in hetzelfde werkelijkheid leeft als jij.
‘Kwetsbaar’ van Marelle Boersma is een aangrijpend, triest verhaal. En eerlijk gezegd heb ik op dat moment me goed in haar gevoelens kunnen vinden. De chaos in jezelf is soms zo groot dat je soms geen uitweg meer ziet. Alleen het verschil is, de een kan de weg uit de innerlijke chaos uiteindelijk wel vinden en een ander niet. Ook hier speelt het psychische aspect een grotere rol dan het erotische aspect. En het einde was toch verrassend. Ik ben erg stil van geworden na het lezen van Marelle Boersma verhaal.

Het is een heerlijk ontspannende vakantie boek. Dus ga je binnenkort op vakantie, neem het mee!

©Plien 2013

3 thoughts on “Recensie ‘Verleiding’ van divers auteurs