Recensie ‘Sneeuwwitje moet sterven’ van Nele Neuhaus

sneeuwwitjeTitel: Sneeuwwitje moet sterven
Oorspronkelijk titel: Schneewittchen muss sterben
Auteur: Nele Neuhaus
Vertaald door: Sander Hoving
ISBN: 9789021441405
Genre: Thriller
Uitgever: Em. Querido’s Uitgeverij BV
Uitgave: pocket, 448 pagina’s
Verschenen: 2011

In het kort
Er wordt een skelet gevonden bij een verlaten vliegveld van de Amerikaanse luchtmacht in de buurt van Frankfurt. Er verdwijnt een meisje. Een vrouw wordt van een voetgangersbrug afgeduwd. Een man die 20 jaar geleden veroordeeld werd voor de ontvoering van 2 meisjes, wordt vrijgelaten. Herhaalt de geschiedenis zich of wordt eindelijk de waarheid naar boven gehaald?

Mijn mening
Ik had gehoord van enkele kennissen dat het een erg goed boek was.
De titel is in ieder geval aantrekkelijk. Waarom moet een sprookjesfiguur sterven? Is het echt Sneeuwwitje of is iemand die haar speelt op een toneel? Wat is de link?
Het begon erg goed. Het hele verhaal door was ik nieuwsgierig naar hoe de hiërarchie in een dorpje dichtbij Frankfurt in elkaar zat.
Door de vondst van het skelet komt Pia Kirchoff, assistente van hoofdcommissaris Oliver von Bodenstein, in het dorpje om onderzoek te doen. Op hetzelfde moment wordt iemand na 20 jaar gevangenisstraf vrijgelaten. Dan wordt er weer een meisje ontvoerd. Dat is een reden voor Pia om in het verleden te duiken en de zaak van 20 jaar geleden weer te heropenen.
Net als Pia begon ik me ook af te vragen, was hij het wel die 20 jaar geleden 2 meisjes had ontvoerd? Had hij het nu weer gedaan? Of is het misschien toch die, ja maar die gedraagt zich ook verdacht… En zo ging het maar door.

Spannend verhaal dat me regelmatig op het verkeerde been zette.
Enkele personages zoals Pia en Oliver, zijn echte persoonlijkheden. Gewone mensen die hun werk goed willen doen, maar soms gehinderd worden door persoonlijke problemen.

Ik heb met plezier het boek gelezen.

©Plien 2013

cover van goodreads.com

9 thoughts on “Recensie ‘Sneeuwwitje moet sterven’ van Nele Neuhaus

  1. Als ik het ooit ergens digitaal tegenkom, dan ga ik het lezen. Ben best benieuwd. En inderdaad, die titel is erg intrigerend.

  2. Ik zal et voor jou in de gaten houden. Mocht ik een digitaal versie tegen komen, laat ik je weten.

  3. Ik twijfel een beetje… Op het eerste zicht spreekt het boek mij niet zo aan

  4. Alleen de titel al. Dat doet lezen denk ik.
    Waarom Sneeuwitje moest sterven is bekend. Haar schoonheid zat de koningin in de weg. Was dit ook het thema van de misdaad in het boek?

  5. Klopt, alhoewel ik toch mijn twijfels had. Maar mijn zus wist me te overtuigen dat ik het moest lezen.
    Ja, het speelt wel een rol.

  6. Pingback: Boekenupdate Mei | Plien

Geef een reactie

