Recensie ‘Drift’ van Peter van Beek

DriftTitel: Drift
Auteur: Peter van Beek
ISBN: 9789461090874
Genre: Thriller
Uitgever: De Crime Compagnie
Uitgave: E-boek
Verschenen: 2013

Dit E-boek heb ik ontvangen van uitgeverij De Crime Compagnie.

In het kort
Lone Telander is een rechercheur en woont op Texel. Wanneer een diepvrieswagen op de veerboot wordt achtergelaten, wordt het onderzocht. Dan blijkt er een man te zijn achter gelaten, bevroren. Dat is het begin van de een reeks moorden die elkaar snel opvolgen. Lone gaat dan samenwerken met inspecteur Simon Kraus en zijn team uit Alkmaar.

Mijn mening
Spannend boek. Ik had moeite om het gisteravond weg te leggen en vanmorgen kwam ik pas mijn bed uit toen ik het boek uit had.
Het waren vooral de personages die me boeiden. Ze hadden persoonlijkheid. Ik wilde weten hoe ze zich gedurende deze zaak ontwikkelden. Daarnaast wilde ik ook weten wie die moordenaar was.
Hij ontvoert de mensen, bindt ze met tape, een hondenriem of iets dergelijks aan iets vast en laat ze lijden. Ze voelen en zien hun eigen dood dichterbij komen en ze kunnen niets doen! Hij heeft dan ook een webcam geplaatst, dus men kan van afstand meebeleven wat er gaande is, maar men kan niets doen. Ik voelde dezelfde machteloosheid als de politie. Ik kon alleen maar toekijken of in dit geval snel doorlezen. Wie doet nou zoiets?
Er waren af en toe ook wel momenten dat ik even moest grinniken. Zoals toen Kraus opgenomen moest worden in het ziekenhuis. En erg bijdehand ging doen. Ik bedacht, dat moet ik onthouden als er zo in de derde persoon tegen mij werd gesproken.nederlands

Een citaat uit het boek heeft me even aan het nadenken gezet: ‘omdat fictie mij meer laat denken over de werkelijkheid dan non-fictie. Fictie leert me anders te denken over afwijzing, eenzaamheid, dood, hel, verrotting, angst en seks.’
Ik ga dan even bij mezelf nadenken, klopt het? Ergens misschien wel. Want met fictie weet ik dat het mogelijk gebeurd zou kunnen zijn. Ik kan mijn fantasie laten gaan, hoe zou ik er zelf mee om gaan. Bij non-fictie weet ik dat het om feiten gaan. Daar kan ik er niet om heen.

Ik vond het een goed, spannend boek. Zeker een aanrader voor liefhebbers voor thrillers.

©Plien 2013

11 thoughts on “Recensie ‘Drift’ van Peter van Beek

  1. Leuk om te lezen. Had je al eens eerder iets van hem gekezen? Of is dit zijn eerste boek voor volwassenen? (Zijn naam komt me bekend voor, volgens mij is hij ook konderboekenschrijver?)

  2. Pingback: Recensies voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  3. Pingback: Boekenupdate April | Plien

  4. Pingback: Recensies -2- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  5. Pingback: Recensies -3- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

Geef een reactie

