Recensie: ‘Secret Scouts en de verloren Leonardo

secret scoutsTitel: Secret Scouts en de verloren Leonardo
Auteur: Kind Kind
ISBN: 9789082035308
Genre: Jeugdboek
Uitgever: House of Sprouts
Uitgave: gebonden, 319 pagina’s
Verschenen: 2013

Het boek heb ik van de auteurs Dennis Kind en Wendel Kind-Wagenaar ontvangen.

Auteur
Dennis Kind en Wendel Kind-Wagenaar hebben samen het eerste deel van het serie Secret Scouts geschreven.

In het kort
Buurvrouw Zemel geeft een schets aan de buren. Ooit had iemand haar gevraagd dit te geven als het huis naast haar weer bewoond was. Haar buurmeisjes Lisa en Sophie komen bij haar langs. Mevrouw Zemel geeft de meisjes het schets. Het blijkt bij nadere onderzoek van de meisjes en hun buurjongens Tom en Jack dat het geen gewone schets is. En dat is het begin van een groot avontuur.

Mijn mening
Ik vond het een leuk, spannend jeugdboek. Origineel geschreven.
Ieder personage had zijn of haar eigen persoonlijkheid. Dus je zult altijd wel met iemand kunnen identificeren. Ik zelf had het heel erg sterk met Sophie. Wat ook het leuke aan dit boek was, is de wisselwerking tussen de hoofdpersonages, daardoor kwamen ze tot leven.
Zoals ik al zei, origineel geschreven. Ik vond het echt leuk verzonnen en mooi hoe Leonardo da Vinci in het verhaal ingepast. Ze hadden de geschiedenis van Leonardo er nederlandsleuk in verweven, gevuld met feiten en fictie. En het feit is, het botste niet met elkaar. Je leert zo op een leuke manier over geschiedenis en kunst. Dat doet me dan weer denken aan Thea Beckman. Ook zij kon dat goed, feiten en fictie door elkaar heen verweven.
De schrijvers hebben naar mening alleen af en toe te uitgebreid over dingen geschreven, vooral in het begin. Zoals de uitgebreide beschrijving van een kamer, gangen en dergelijke. Het verhaal haperde daardoor af en toe. Later werd dat wat minder en kreeg het verhaal continue vaart. Ik kon wel heel gemakkelijk omgevingen en personages voor me halen.
Voor de jeugd is dit een aanrader. Voor ouderen die ook kunnen genieten van jeugdboeken, ook een aanrader.
Ik heb er heerlijk van genoten en kijk uit naar deel 2.

©Plien 2013

 boekcover van goodreads.com

10 thoughts on “Recensie: ‘Secret Scouts en de verloren Leonardo

  1. Pingback: Recensies voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  2. Ik heb deze ook gelezen en ben het met je eens. In het begin stoorde ik me ook een beetje aan de extreem uitgebreide beschrijvingen maar het verhaal zelf was erg leuk 🙂

  3. Pingback: Vragen aan… Kind Kind | Plien

  4. Pingback: Boekenupdate April | Plien

  5. Pingback: Recensies -2- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  6. Pingback: Grote landelijke leesactie op alle schoolpleinen! 27 tot en met 31 mei 2013 | Plien

  7. Pingback: Recensies -3- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

Geef een reactie

