Recensie: ‘De zilveren adelaar’ van Ben Kane

de zilveren adelaarTitel: De zilveren adelaar
Originele titel: The Silver Eagle
Auteur: Ben Kane
ISBN: 9789025369309
Genre: Historisch roman
Uitgever: Athenaem
Uitgave: pocket, 527 pagina’s
Verschenen: 2012

Auteur
Ben Kane is geboren in Kenya. Hij is daar en in Ierland opgegroeid. Later heeft hij veel gereisd. Voor hij fulltime schrijver werd, was hij een dierenarts. Hij is getrouwd en heeft kinderen en woont in Engeland. ‘De zilveren adelaar’ is het tweede deel van ‘Het verloren legioen’ trilogie.
Zie hier voor recensie van het eerste deel ‘Het verloren legioen’.

In het kort
Brennus, Romulus en Tarquinius zijn gevangen genomen en moeten nu voor Parthië strijden. Ze proberen vast te houden aan de hoop ooit weer terug te kunnen keren naar Rome. Fabiola, de tweelingzus van Romulus heeft een relatie met Brutus. Op die manier hoopt zij achter te komen wie haar vader is, de man die haar moeder heeft verkracht.

Mijn mening
Ik heb altijd een grote interesse gehad voor oud-Romein geschiedenis. En Ben Kane brengt me op een heel levendige manier terug in tijd. Hij beschrijft niet alleen de omgeving, landschappen, tunieken, de manier van vechten zo goed maar de personages hebben diepgang. Ik voel met Romulus en Fabiola heel erg mee. Ik blijf tijdens het lezen hopen dat Romulus ooit terug kan keren naar Rome, dat hij de gevechten overleeft. Ook hoop ik dat voor zijn vrienden. Het raakt me dan ook als 1 van de twee vrienden komt te overlijden.
Ik voel Fabiola haar angst en woede wanneer zij achter komt wie haar vader is. Ik voel haar frustratie als de mannen weer misbruik van haar maken. Maar zij weet dat zij op die manier informatie kan winnen.
Wat ik ook het mooie aan dit boek vind is dat Brutus niet zo slecht is en Caesar juist donkere kant heeft. En langzaam ontwikkelt een beeld wat de reden zou kunnen zijn in dit verhaal dat Brutus uiteindelijk Caesar verraadt.

Kortom, ik heb er heerlijk van genoten en ik hoop dat mijn zus deel drie snel koopt 🙂

©Plien 2013

3 thoughts on “Recensie: ‘De zilveren adelaar’ van Ben Kane

  1. Jij leest echt als een dolle! De zilveren adelaar lijkt me ook wel wat. Ik ga de titel op mijn leeslijstje zetten. Nou ja, haal dat TJE er maar van af 😉
    Fijn weekend en liefs,
    Kakel

  2. Pingback: Boekupdate maart | Plien

Geef een reactie

