Recensie: Intuïtie van Isabel Bodar

intuitieTitel: Intuïtie
Auteur: Isabel Bodar
ISBN: 9789461090669
Genre: Thriller
Uitgever: De Crime Compagnie
Uitgave: pocket, 255 pagina’s
Verschenen: februari 2013

Ik wil de uitgever De Crime Compagnie bedanken voor het boek.

Auteur
Isabel Bodar woont met haar dochter in Frankrijk. “Intuïtie” is haar debuutboek.

In het kort
Anne, gescheiden, gaat met haar dochter Femke verhuizen naar een andere stad. Snel voelen ze zich daar thuis, maar dan slaat het noodlot toe. Femke wordt ontvoerd en, wil Anne haar dochter levend terugzien, dan moet zij graven in haar verleden. Wat is het uit haar verleden dat zij moet openbaren? Zal Anne Femke levend terugzien?

Mijn mening
Ik heb het boek in één dag uitgelezen. Het is een spannend boek en mijn nieuwsgierigheid was groot. Zal Anne Femke weer in haar armen kunnen sluiten? Wie was die ontvoerder?
Elke keer zette Isabel Bodar mij op het verkeerde been. Echt, ik verdacht zo’n 3 mensen van de ontvoering en uiteindelijk bleek het iemand anders te zijn!
Alleen de personages waren wat oppervlakkig, behalve de ontvoerder. Ik vond het wel vreselijk voor Anne, dat haar dochter was ontvoerd. Maar echt medelijden had ik niet. Ik kon geen band krijgen met het hoofdpersonage of de andere belangrijke personages.
Ik had ook bij twee punten even een gevoel van irritatie. De hele tijd werd er geschreven vanuit het perspectief van Anne, en halverwege werd het perspectief plotseling veranderd. Eén alinea later kwam het perspectief weer terug bij Anne. Ik vond dat storend en moest dat gedeelte toch wel twee keer even herlezen zodat ik beter begreep. En van wie waren die andere gedachten.
Ook vond ik dat Anne erg snel op vertrouwelijke voet was met de rechercheur Evelien. Ik verwacht dat een rechercheur wat afstandelijk is en niet teveel over zichzelf vertelt.
Ondanks wat minpuntjes is het een goed en spannend boek. Want ik heb het toch in 1 dag uitgelezen. Niet slecht voor een debutant!nederlands

©Plien 2013

16 thoughts on “Recensie: Intuïtie van Isabel Bodar

  1. Op zich wel het soort boek dat me trekt. Thrillers staan namelijk bovenaan mijn boekenlijstje. Mijn leeslijst is gigantisch, dus deze debuutroman zet ik er niet bij. Maar je zal toch maar zo’n debuutroman in je vingers hebben. Daar kunnen bloggers alleen maar van dromen😉
    Je bent een aanwinst op mijn blog, Plien!

  2. Dan zijn de boeken van Henning Mankell serie Wallander wel wat voor jou.
    Haha… mijn lijst ook vreselijk laaaaaang! Maar is altijd leuk om recensie exemplaren te ontvangen. Helemaal als je iets eerder krijg voor ze in winkel liggen😉
    Leuk om te lezen. Zal van de week me verdiepen in jouw blog🙂

  3. Pingback: Recensies voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  4. Gewoon lief zijn😉 Ik ben via Leeswammes blog in aanraking gekomen met twee uitgeverijen, De Crime Compagnie en AtlasContact. En zodoende dat ik dus recensie exemplaren kan aanvragen en ook krijg. Maar je moet wel recenseren en liefst een blog met hoofdonderwerp boeken of alleen boeken.

  5. Heb hem ook mogen lezen voor de Crime Compagnie. Jij vond Evelien vertrouwelijk? Ik vond iemand anders nog veeel vertrouwelijker omgaan met een personage in het boek😉
    Het duurt nog even voor mijn recensie online komt, er staan nog een paar andere die eerst gepubliceerd mogen/moeten worden,

  6. Haha, ja… dat klopt! Alleen ik vond het vreemd dat het zoooo snel op vertrouwelijk voeten stonden met elkaar, wie dan ook😉

  7. Pingback: Boekupdate januari en februari | Plien

  8. Pingback: Recensies -2- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  9. Pingback: Recensies -3- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

Geef een reactie

