Recensie: ‘Zonder Lisa’ van Svea Ersson

zonder lisaTitel: Zonder Lisa
Auteur: Svea Ersson
ISBN: 9789461090485
Genre: Psychologische thriller
Uitgever: Crime Verbum
Uitgave: paperback, 376 pagina’s
Verschenen: 2012

Gekregen van de uitgeverij De Crime Compagnie.

 

Auteur
Svea Ersson is een Nederlandse, al zegt haar naam anders. In 2009 debuteerde zij met het boek ‘Alleen Eva’. In 2010 kwam haar tweede boek ‘Voor altijd Isa’ uit. Zij woont met haar man en zoon in Zoetermeer.

In het kort
Het verhaal speelt in Zweden. Eva speelt samen met haar dochter Lisa en Sterre, zusje van de vriend van Eva, verstoppertje. Alleen komt Lisa niet meer te voorschijn. Er wordt op grote schaal naar haar gezocht, maar Lisa wordt niet gevonden. Langzaam ontdekt men sporen maar leiden die tot iets of is het een valse spoor? Waar is Lisa? Waarom is zij ontvoerd?

Mijn mening
Het verhaal speelt vooral af in Zweden. Omdat Eva een Nederlandse is, komt Nederland af en toe in beeld. Wat ik leuk vond was dat mijn plaats werd genoemd in het boek, een stad waar de kazen vandaan komen.
Het is een goed, spannend boek. Ik heb het met plezier gelezen, maar het mist toch net iets waardoor ik het af en toe weglegde. Misschien teveel van het goede of het verhaal zakt gewoon in. Ik kan niet precies verwoorden waardoor ik af en toe haperde in het doorlezen. Want het boek is op zich spannend geschreven, heeft veel verrassende plotwendingen. En een verrassend einde.
De karakters kwamen ook levensecht over, ieder met zijn of haar bagage. Vooral Eva gaat gebukt onder teveel bagage. Daarnaast was het ook mooi om te lezen dat soms een leeftijdsverschil in een relatie problemen kan opleveren, maar niet het einde is van de relatie.
Maar ik wilde het boek toch elke keer wel weer oppakken en doorlezen, want ik was nieuwsgierig naar wat er aan de hand was. Waarom bepaalde personen zich zo gedragen of wat is zijn of haar geheim? Ik wilde gewoon weten hoe het afloopt.
Is het een aanrader? Dat laat ik aan jullie over. Want het was op zich een goed boek, maar geen wow boek.

©Plien 2012

boekcover van Goodreads.com

3 thoughts on “Recensie: ‘Zonder Lisa’ van Svea Ersson

  1. Nou, dit is dus echt een boek voor mij! Ik ga hem op mijn lijstje zetten, als vind jij het geen wow boek ………. kijken wat ik er van vind 🙂

  2. Pingback: Update December | Plien

Geef een reactie

