Recensie: ‘Mag ik je nummer even?’ van Sophie Kinsella

Mag ik je nummer evenTitel: Mag ik je nummer even?
Origineel titel: I’ve got your number
Auteur: Sophie Kinsella
ISBN: 978904433862
Genre: Roman, humor
Uitgever: The House of Books
Uitgave: paperback, 384 pagina’s
Verschenen: 2012

Auteur
Sophia Kinsella is pseudoniem. Haar echte naam is Madeleine Wickham. Zij is vooral bekend geworden om de serie ‘Shopaholic’. Ook heeft zij boeken geschreven onder haar eigen naam. Zij woont in Londen.

In het kort
Poppy Wyatt gaat trouwen. Tijdens haar vrijgezellenmiddagje raakt zij haar verlovingsring kwijt. Na het rondzoeken in het hotel gaat zij naar buiten om haar vriendinnen te bellen. Plots wordt haar mobiel uit haar handen gegrist door een passerend fietser. Dat kan er ook nog bij, wat nu?
Wanneer zij heen en weer loopt in de lobby, wachtend om receptionist te kunnen spreken ziet zij plotseling een mobiel in de prullenbak! Wat zal zij doen? Wat gaat er gebeuren?

Mijn mening
Het is een grappig boek. Ik heb met veel plezier haar boek gelezen. Ik wist dat zij bekend was van de serie ‘Shopaholic’ maar nooit interesse getoond om überhaupt aan te beginnen. Leek me niets, een soort chicklit boek, misschien een overtrokken hype. Maar na ‘Mag ik je nummer even?’ gelezen te hebben, ga ik toch aan die serie wagen in 2013.
Ik heb zo van genoten, hoofdschuddend, glimlachtend en denkend volgens kan dat alleen maar bij jou gebeuren. Het is een heerlijk luchtig, hedendaags, vrolijk boek.
Sommige personages zijn zo overheerlijk typerend maar toch verrassend. Wanneer je denkt die persoon gewoon een typisch kreng is blijkt achteraf toch niet zo grote kreng te zijn. En zo werd ik in het hele verhaal op het verkeerde been gezet.
Ik werd elke keer heerlijk verrast door openbaring van enkele personages, gebeurtenissen.
Het boek leest makkelijk weg, geen lastig ingewikkeld verhaal. Heerlijk als je even wat luchtig, makkelijk boek wilt lezen tussendoor.

©Plien 2012

6 thoughts on “Recensie: ‘Mag ik je nummer even?’ van Sophie Kinsella

  1. Ja, ik geniet ook van haar boeken. Lees makkelijk en kan je af en toe effe lachen om stomme verhalen en of gebeurtenissen.

  2. Pingback: Update December | Plien

  3. Pingback: Recensie: Sophie Kinsella - Mag ik je nummer even? | Ranking the Books

Geef een reactie

