Gelezen: The first Disc World novel: The colour of magic van Terry Pratchett

In het kort:
Schijfwereld 01: Kleur van toverij
Het oerdeel van de Schijfwereldreeks, waarin we kennis maken met een wereldschijf die rust op de schouders van vier enorme olifanten die getorst worden door de Grote Schildpad. Ga mee met de hilarische expeditie naar de Velgrand van Rinzwind, die sukkel van een tovenaar. Lees hoe de stad Ankh-Meurbork het voordeel van brandverzekering ontdekt…..als je er zelf de brand in steekt.
(bron: Bol.com)

Mijn mening:
Het is een grappig boek die vervuld is vol met magische dingen.
Het verhaal draait vooral om Rinzwind die een toerist Twoflower tegenkomt. Twoflower heeft een koffer, dat gedragen wordt door 100 kleine voetjes. De koffer is gevuld met van alles en ook met goud. En daar begint het probleem van alle problemen die erna komen.
Het is echt een apart, komisch fantasy verhaal waar de auteur een geheel eigen wereld heeft gecreëerd en vervuld is met divers mythes die uit divers andere zwaard/fantasy verhalen komen.

Ik heb dit boek in het Engels gelezen. Ik beheers Engels redelijk goed maar ik heb met dit boek toch nu en dan moeite gehad omdat er termen in voorkomen die niet alledaags Engels zijn. Daardoor heeft het wat langer geduurd dan gewoonlijk voor ik dit boek uit heb.
Dus als Engels niet goed beheerst dan adviseer ik je om het Nederlands te lezen.

Pluspunt:
Erg leuk, komisch boek waar van alles gebeurt.

Minpunt:
Ik heb zelf er voor gekozen om in het Engels te lezen dus echt een minpunt kan je niet noemen

3.5/5

Geef een reactie

