Gelezen: The secret Garden van Frances Hodgson Burnett

Inhoud:
Mary uit India verliest haar ouders aan cholera. En gaat bij haar oom in Engeland wonen. Zij is verwend en moet zich heel erg aanpassen in Engeland. Het huis waar haar oom woont heeft geheimen. Langzaamaan leert zij zich aanpassen en ontdekt zij geheimen.

Ik heb dit boek altijd leuk gevonden en de film ook. Dan praat ik over de originele film waar later de tuin is ingekleurd.
Echt heerlijk boek om in weg te kruipen. De omgeving, natuur, dieren, bloemen worden zo goed beschreven dat je gewoon voor je ziet. Wel moet ik heel even wennen aan de manier van schrijven als iemand met een Yorkshire accent praat. Maar wel leuk om te lezen en je went er heel snel aan. Ik denk niet dat ik ooit iemand die met zo accent praat zou kunnen verstaan. Want ik kan het niet eens op die manier uitspreken.

5/5

Geef een reactie

